Процес підтвердження оплати

Компанія виготовляє товар під індивідуальне замовлення (за  параметрами клієнта). Тобто, товар в більшості випадків не можливо продати повторно. Гарантією того, що клієнт не відмовиться від замовлення, а компанія не буде в збитку – є повна, або авансова оплата клієнтом. 

Після погодження всіх деталей замовлення, клієнт оплачує зручним для себе методом. Відповідальна особа (не продавець, так ми позбуваємося від маніпуляцій із замовленням продавцем та розділяємо повноваження) додає аналітику “Доходи" і підтверджує успішну оплату в системі Planfix і тільки тоді замовлення потрапляє на виробництво (чи в процес виробництва).

Одним із методів оплати є інтернет оплата через шлюз WayForPay (оплата банківською картою, Приват24, GPay, ApplePay і т.д. ). Незважаючи на зручність повідомлень від WayForPay про успішну оплату є затримки підтвердження відповідальною особою в системі Planfix. А це в свою чергу, затримка потрапляння замовлення на виробництво.

Автоматизація процесу

Автоматизація цього процесу дозволяє позбуваємося затримки – замовлення потрабляє на виробництво миттєво; відповідальний за контролем оплат випадає з процесу; а продавець не може маніпулювати замовленням – відправити замовлення в роботу не отримавши оплати.

Налаштування в WayForPay

Робимо налаштування в особистому кабінеті WayForPay.

В “Налаштуваннях магазину" вибираємо “Повідомлення".
Додаємо одержувача: вибираємо EMAIL; вписуємо раніше створену віртуальну електрону скриньку в Planfix; ставимо галочку “успішні платежі".

В налаштуваннях платіжної сторінки, додамо “Додаткове поле"  з назвою “Номер замовлення", це потрібно для індентифікації в Planfix замовлення за яке було заплачено.

Для написання правил обробки віртуальної скриньки в Planfix потрібно знати шаблон повідомлення про успішну оплату від WayForPay. Він має такий вигляд:

Налаштування в Planfix

Перше, що ми налаштуємо в Planfix – це правила обробки нашої віртуальної скриньки.

1. Умовою спрацьовування буде адреса відправника. 

2. Витягуємо дані з повідомлення в Інфоблоки: Сума, Номер замовлення, Дата та індентифікатор платежу. 

3. В основному завданні, вибираємо: “Додати дію в існуючу задачу" за номером задачі, що збігається з Інфоблоком “Номер замовлення".

4. Додаємо аналітику “Доходи" в підзавдання замовлення (замовлення – це надзавдання) по шаблону із заповненими полями з Інфоблоків.

Отже, ми отримали аналітику “Доходи" з потрібною нам сумою у підзавданні, що відповідає нашому номеру замовленню (надзавданю). Це звільняє відповідальну особу від заповнення аналітик. 

Щоб автоматично перевести замовлення в процес виробництва нам потрібно перевірити чи збігаються сума оплати. Для цього в шаблоні підзавдання до якого додається аналітика “Доходи" створюємо три поля: 

  • Сума до оплати – числове поле, яке заповнюється автоматично при створенні завдання по цьому шаблону, підтягує дані із замовлення (надзавдання).
  • Оплачено – це підсумок аналітики “Доходи" по полю “Сума".
  • І третє поле: Різниця – це обчислювальне поле, а саме різниця між першими двома полями.

А далі всю роботу виконує автоматичний сценарій, умовою якого є поле “Різниця", яке дорівнює 0.
Замовлення (надзавдання) автоматично переходить в статус “У виробництві", що має свій авто-сценарій, але це вже інша історія.

Схема спрощена, адже є інші методи оплати і передбачена авансова оплата. Спростивши ми хотіли показати сам принцип автоматизації процесу підтвердження оплати на прикладі WayForPay.